Veel gestelde vragen
Doen jullie ook salarisadministratie?
Ja zeker, voor de salarisadministratie kunt u ook bij ons terecht. Wij informeren bij wisseling van personeel tevens de Belastingdienst en het pensioenfonds.
Hoe vaak moet ik mijn btw-aangifte doen?
U moet de btw-aangifte per maand, kwartaal of jaar doen. De Belastingdienst beoordeelt uw onderneming en geeft aan hoe vaak de aangifte gedaan moet worden. Wij zorgen ervoor dat uw aangifte op tijd wordt gedaan.
Kom ik in aanmerking voor subsidies?
Nederland kent een veelvoud aan subsidies. Bij subsidies kunt u aan twee vormen denken: geldelijke bedragen of belastingreductie (fiscale subsidie). Om te bepalen welke het beste voor uw bedrijf is kunt u het beste contact met ons opnemen.
Wat maakt Schuurmans Rombauts uniek?
Onze medewerkers zijn breed opgeleid en hebben veel kennis op het gebied van belastingen, administratie en bedrijfseconomische vraagstukken. Ervaar zelf de vele voordelen van ons kantoor en bel ons voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.
Heb ik als ondernemer een Accountant nodig?
Ja. Als ondernemer wilt u zich volledig richten op dat waar u goed in bent: ondernemen. Maar hiervoor heeft u wel betrouwbare financiële gegevens nodig: voor uzelf, maar ook voor eventuele mede-eigenaren, voor de bank en natuurlijk voor de Belastingdienst.
Moet ik de auto zakelijk of privé kopen?
Deze vraag is niet direct te beantwoorden met ja of nee. Het hangt van verschillende factoren dus hier is altijd een persoonlijk advies voor nodig.